Program Erasmus na Wydziale Fizyki PW
Strona główna > Informacje ogólne

Informacje ogólne

Zasady rekrutacji i dopuszczania do wyjazdu

Rekrutację studentów na wyjazdy w ramach programu Erasmus przeprowadzi komisja wydziałowa w skład której wchodzą: Prodziekan ds. Nauczania, Pełnomocnik Dziekana ds. Programu Erasmus oraz przedstawiciel Samorządu Studentów. Przy rekrutacji uwzględnia się następujące kryteria:

1a. Studia I-go stopnia
Studenci I-go roku:
- zaliczenie 1. semestru studiów;
- średnia ocen z 1. semestru ważona punktami ECTS.

Studenci II-go roku:
- zaliczenie 2. semestru studiów;
- średnia ważona ocen z 3 semestrów.

Studenci III-go roku:
- zaliczenie 4. semestru studiów;
- średnia ważona ocen z 5 semestrów.

W przypadku braku zaliczenia przedmiotu z planu studiowania na danym semestrze, przy liczeniu średniej należy uwzględnić ocenę 2,0.

1b. Studia II-go stopnia
Studenci I-go roku
- wynik ukończenia studiów I-go stopnia (podany na dyplomie ukończenia)

2. Wyjazd nie powinien kolidować z ukończeniem studiów w terminie przewidywanym w planie studiów.

3. Znajomość języka danego kraju lub języka, w którym student będzie porozumiewał się na danej uczelni, udokumentowana zdanym egzaminem B2, innym certyfikatem lub ocenami z lektoratów (uwaga: na niektórych uczelniach certyfikat jest niezbędny do rozpoczęcia studiów).

4. W przypadku studiów II-go stopnia opinia kierującego pracą dyplomową na studiach I-go stopnia lub aktualnego opiekuna naukowego.

5. Zaangażowanie w pracę na rzecz wydziału lub uczelni.

Student zakwalifikowany na wymianę w ramach programu ERASMUS+ w momencie wyjazdu musi spełniać następujące kryteria:

  • aktualna rejestracja na kolejny semestr lub rok studiowania obejmujący okres wyjazdu;
  • zaliczony pierwszy rok studiów I-go stopnia (semestry 1 i 2);
  • brak zaległości w zaliczeniach przedmiotów, których uzupełnienie wymaga obecności na zajęciach w semestrze objętym wyjazdem (w szczególnych przypadkach wyjazd możliwy za zgodą dziekana);
  • wyjazd nie może odbywać się w trakcie semestru dyplomowego (w szczególnych przypadkach możliwy za zgodą dziekana);
  • nie może być urlopowany.


Zasady realizacji wymian studenckich:

1. Wymiana studentów może się odbywać tylko z uczelnią posiadającą ważną Kartę Erasmusa

2. W ramach programu Erasmus+ studenci mogą się ubiegać o wyjazdy na studia i na praktyki w innych krajach uczestniczących w programie. Na każdym z trzech poziomów studiów można skorzystać z wyjazdu lub wyjazdów trwających łącznie do 12 miesięcy. Minimalny czas pobytu na studiach za granicą wynosi 3 miesiące, a na praktyce – 2 miesiące. Do całkowitej liczby miesięcy są jednak wliczane (w ramach każdego poziomu studiów) wcześniejsze wyjazdy z programu Erasmus („Uczenie się przez całe życie”).

3. Minimalny okres studiów na uczelni zagranicznej wynosi 3 miesiące, a maksymalny 1 rok.

4. Każdy wyjeżdżający student powinien mieć zagwarantowane uznanie okresu studiów w uczelni partnerskiej za równoważne studiom w uczelni macierzystej. Przed wyjazdem musi zostać uzgodniony indywidualny program studiów do zrealizowania w uczelni partnerskiej. Wymagane jest podpisanie porozumienia o programie zajęć (Learning Agrement) przez trzy strony - studenta, uczelnię macierzystą oraz uczelnię przyjmującą.

5. Po powrocie należy przedstawić zaświadczenie o pobycie w uczelni partnerskiej wraz z wykazem zaliczonych zajęć i uzyskanych wyników (Transcript of Records). Liczba zdobytych punktów ECTS nie może być mniejsza niż 20 na semestr!

6. Wszelkie stypendia krajowe (w tym socjalne, naukowe i inne), do których prawo student uzyskał przed wyjazdem są nadal wypłacane w czasie pobytu studenta w uczelni partnerskiej, a także po powrocie do uczelni macierzystej. Dodatkowo oceny uzyskane zagranicą przeliczane na skalę ocen obowiązującą w Polsce stanowią podstawę do ubiegania się o stypendium naukowe.

Wybierz: