Informacje ogólne
Zasady rekrutacji i dopuszczania do
wyjazdu
Rekrutację
studentów na wyjazdy w ramach programu Erasmus przeprowadzi komisja wydziałowa
w skład której wchodzą: Prodziekan ds. Nauczania, Pełnomocnik Dziekana ds.
Programu Erasmus oraz przedstawiciel Samorządu Studentów. Przy rekrutacji
uwzględnia się następujące kryteria:
1a. Studia I-go stopnia
Studenci I-go roku:
- zaliczenie 1. semestru studiów;
- średnia ocen z 1. semestru ważona punktami ECTS.
Studenci
II-go roku:
- zaliczenie 2. semestru studiów;
- średnia ważona ocen z 3 semestrów.
Studenci
III-go roku:
- zaliczenie 4. semestru studiów;
- średnia ważona ocen z 5 semestrów.
W przypadku
braku zaliczenia przedmiotu z planu studiowania na danym semestrze, przy
liczeniu średniej należy uwzględnić ocenę 2,0.
1b. Studia II-go stopnia
Studenci I-go roku
- wynik ukończenia studiów I-go stopnia (podany na dyplomie ukończenia)
2. Wyjazd nie powinien kolidować z ukończeniem studiów w terminie
przewidywanym w planie studiów.
3. Znajomość języka danego kraju lub języka, w którym student będzie
porozumiewał się na danej uczelni, udokumentowana zdanym egzaminem B2, innym
certyfikatem lub ocenami z lektoratów (uwaga: na niektórych uczelniach
certyfikat jest niezbędny do rozpoczęcia studiów).
4. W przypadku studiów II-go stopnia opinia kierującego pracą dyplomową na
studiach I-go stopnia lub aktualnego opiekuna naukowego.
5. Zaangażowanie w pracę na rzecz wydziału lub uczelni.
Student
zakwalifikowany na wymianę w ramach programu ERASMUS+ w momencie wyjazdu
musi spełniać następujące kryteria:
- aktualna rejestracja na kolejny
semestr lub rok studiowania obejmujący okres wyjazdu;
- zaliczony pierwszy rok studiów I-go
stopnia (semestry 1 i 2);
- brak zaległości w zaliczeniach
przedmiotów, których uzupełnienie wymaga obecności na zajęciach w
semestrze objętym wyjazdem (w szczególnych przypadkach wyjazd możliwy za
zgodą dziekana);
- wyjazd nie może odbywać się w
trakcie semestru dyplomowego (w szczególnych przypadkach możliwy za zgodą
dziekana);
- nie może być urlopowany.
Zasady realizacji wymian studenckich:
1. Wymiana
studentów może się odbywać tylko z uczelnią posiadającą ważną Kartę Erasmusa
2. W ramach programu Erasmus+ studenci mogą się ubiegać o wyjazdy na studia i na praktyki w innych krajach uczestniczących w programie. Na każdym z trzech poziomów studiów można skorzystać z wyjazdu lub wyjazdów trwających łącznie do 12 miesięcy. Minimalny czas pobytu na studiach za granicą wynosi 3 miesiące, a na praktyce – 2 miesiące. Do całkowitej liczby miesięcy są jednak wliczane (w ramach każdego poziomu studiów) wcześniejsze wyjazdy z programu Erasmus („Uczenie się przez całe życie”).
3. Minimalny
okres studiów na uczelni zagranicznej wynosi 3 miesiące, a maksymalny 1 rok.
4. Każdy
wyjeżdżający student powinien mieć zagwarantowane uznanie okresu studiów w
uczelni partnerskiej za równoważne studiom w uczelni macierzystej. Przed
wyjazdem musi zostać uzgodniony indywidualny program studiów do zrealizowania w
uczelni partnerskiej. Wymagane jest podpisanie porozumienia o programie zajęć
(Learning Agrement) przez trzy strony - studenta, uczelnię macierzystą oraz
uczelnię przyjmującą.
5. Po
powrocie należy przedstawić zaświadczenie o pobycie w uczelni partnerskiej wraz
z wykazem zaliczonych zajęć i uzyskanych wyników (Transcript of Records).
Liczba zdobytych punktów ECTS nie może być mniejsza niż 20 na semestr!
6. Wszelkie
stypendia krajowe (w tym socjalne, naukowe i inne), do których prawo student
uzyskał przed wyjazdem są nadal wypłacane w czasie pobytu studenta w uczelni
partnerskiej, a także po powrocie do uczelni macierzystej. Dodatkowo oceny
uzyskane zagranicą przeliczane na skalę ocen obowiązującą w Polsce stanowią
podstawę do ubiegania się o stypendium naukowe.
Wybierz:
|